Senioren Advies

Geen email, geen controle over je energie contract

Dhr. V (81 jaar) uit Katwijk had ooit een contract bij Budget Energie (BE) genomen via telefonische verkoop. Tot zover nog geen problemen. Jaren lang werd meneer voorzien van gas en elektriciteit, maar met name tijdens de tijd dat de energie prijzen enorm gestegen waren, steeg meneers rekening ook enorm. Wat bleek, eerder had hij een vast contract van 2 jaar, maar na die tijd had BE zijn contract om gezet in een variabel contract. Zolang de prijzen niet extreem stijgen is daar ook niets mis mee. Meneer heeft SA ingeschakeld om uit te zoeken wat er aan de hand was. Al snel bleek dat Budget Energie allerlei keuzes voor je maakt als je niet reageert op vermeende email verzoeken. Maar meneer heeft helemaal geen email en BE zijn adres niet. Vanwege dat feit heeft SA het voor elkaar gekregen om alsnog een vast contract af te sluiten tegen veel gunstigere tarieven. Er bleek ook geen onwil aan de kant van BE, maar wel een vanzelfsprekendheid over hoe zij communiceren met klanten. Voor de toekomst geregeld dat de email van Dhr. V’s buurman wordt gebruikt voor berichtgeving. Niet ideaal, maar ogenschijnlijk de enige praktische oplossing

Scroll naar boven